Varumärket AniCura nominerat till Signumpriset
AniCuras varumärke är nominerat till Signumpriset 2018, ett pris som varje år uppmärksammar nordiska företag som utmärker sig i sitt långsiktiga arbete med att vårda och förvalta sitt varumärke. – Vi är glada att bli nominerade till Signumpriset som är ett erkännande av vårt långsiktiga och medvetna arbete med att skapa ett starkt varumärke som […]
AniCuras varumärke är nominerat till Signumpriset 2018, ett pris som varje år uppmärksammar nordiska företag som utmärker sig i sitt långsiktiga arbete med att vårda och förvalta sitt varumärke.
– Vi är glada att bli nominerade till Signumpriset som är ett erkännande av vårt långsiktiga och medvetna arbete med att skapa ett starkt varumärke som representerar högkvalitativ djursjukvård, säger Charlotta Warnhammar, varumärkesansvarig på AniCura.
Signumpriset har delats ut sedan 1995 och är instiftat av Groth & Co, ett konsultföretag inom immaterialrätt. För 2018 är AniCura nominerat tillsammans med åtta andra varumärken som exempelvis Barnängen, Polarn O. Pyret och Perstorp.
Vinnaren utses av en oberoende jury som är sammansatt av marknadsförare, forskare och juridiska specialister ifrån media och marknadsföringsbranscherna. De nominerade bedöms utifrån en rad kriterier som innefattar konkreta exempel hur företaget förmedlar varumärket i text och bild till anställda och kunder, dess långsiktiga utveckling och även hur man juridiskt skyddar det från intrång.
I samband med Varumärkesdagen den 24 januari utses 2019 års vinnare.