Partnerskapet med Lloyds öppnar dörrar för ökad tillväxttakt. Nu får Agria tillgång till den befintliga kundbasen på 22 miljoner kunder varav 11,5 miljoner är husdjursägare och potentiella kunder till Agria.

– White label-partnerskapet är en fantastisk möjlighet för vår brittiska verksamhet. Vi kan introducera Agrias engagemang för djurvälfärd till en bredare målgrupp. Vi kan erbjuda säkerhet till ännu fler djur och djurägare och därigenom driva tillväxt, förklarar David Haak, som tillträdde som VD för Agria Group den 1 oktober 2024.

Lloyds kommer implementera de unika djurförsäkringserbjudanden som Agria har utvecklat. De omprofilerar och säljer dem sedan vidare i sitt eget namn, antingen till befintliga kunder eller till en ny målmarknad. Det ger Agria en unik möjlighet att nå miljontals djurägare och stärka sin position som ledande inom djurförsäkringar.

Agrias verksamhet i Storbritannien etablerades 2009. Bolaget har i dag cirka 4 procent av marknaden för djurförsäkringar för hund, katt, smådjur och häst.